Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

KNTB logo

SENIORKY ČEKAJÍCÍ NA PŘEVOZ SANITKOU JE NÁM LÍTO, SITUACI ALE PŘEDCHÁZELY OBJEKTIVNÍ PŘÍČINY

Příběh třiadevadesátileté seniorky, která po ošetření čekala na lůžku v čekárně oddělení urgentního příjmu zlínské nemocnice několik hodin na odvoz sanitkou, byl na stránkách deníku Právo respektive na serveru Novinky.cz popsán z pohledu redaktora, jenž byl částečně svědkem události. Deníku jsme po upozornění na tento případ a po zaslání dotazů poskytli tentýž den podrobnou odpověď s popisem situace na pracovišti, kde je mimo jiné poskytována neodkladná péče o život ohrožující stavy. Zveřejněna byla jen malá část naší odpovědi. Považujeme však za důležité uvést její plné znění, které může přispět k lepšímu a objektivnějšímu pohledu na tuto bezesporu politováníhodnou událost.

Předně musíme říci, že pokud k popisované situaci takto došlo, je nám to velmi líto a určitě se budeme snažit udělat opatření, kterými bychom mohli podobným událostem předejít. Za ošetřovaného pacienta po dobu pobytu na oddělení urgentního příjmu má odpovědnost jeho personál, přesněji řečeno sestra ambulance, ve které je pacientovi poskytnuta péče. Pokud s ním nepřichází někdo blízký, doprovází náš personál pacienta i na vyšetření mimo oddělení, aby byl neustále pod dozorem, kdyby se mu například udělalo nevolno a podobně. Sestra z ambulance má přehled i o pacientech v čekárně a tyto prostory jsou navíc monitorovány kamerovým systémem.

 
Standardně ukládáme pacienty, kteří nemohou sedět nebo nemají doprovod, na naše expektační lůžka v rámci oddělení urgentního příjmu, aby právě nečekali na lůžku na chodbě. V danou dobu byla tato lůžka sloužící ke krátkodobé observaci plně vytížená a na urgentním příjmu museli během uvedeného časového úseku ošetřit bezmála padesát akutních pacientů. Pro představu za čtyřiadvacet hodin projde urgentem v průměru 150 akutních pacientů a plná třetina byla vměstnána do tohoto časového úseku. 
 
S ohledem na současnou covidovou situaci musí personál dělat i spoustu úkonů navíc, ambulance se po každém pacientovi desinfikují, mění se ochranné pomůcky, pacienty ukládáme tak, aby mezi nimi byly větší rozestupy a podobně. 
 
To všechno samozřejmě představuje zvýšený tlak na personál a větší stres, který může ovlivnit lidskou rovinu jednání. Pokud došlo k nějakému špatnému vnímání chování našich zdravotníků, je nám to líto a určitě jsme tyto informace předali k dořešení vedení urgentního příjmu. Budeme se zabývat i tím, jak zlepšit možnosti uložení pacientů při extrémním vytížení urgentního příjmu. Dopředu ale musíme připustit, že je to při současných prostorových možnostech urgentu složitý problém k řešení.
 
Pacientka byla vyšetřena do šedesáti minut od příchodu na urgentní příjem, po zbytek času bohužel musela čekat na přepravu sanitkou, kterou zajišťuje naše dopravní služba. Pokud je ale takto extrémně vytížený urgentní příjem, jsou samozřejmě vytížené i sanitní vozy, k tomu navíc mezi 17. a 19. hodinou jsou přiváženi pacienti na dialýzu, kteří musí mít před odvozy již vyšetřených a zajištěných pacientů přednost.
 
Lékař v ambulanci předepíše sanitku, žádanka se zadává v informačním systému na dispečink nemocniční dopravní služby a zároveň sestra na dispečink telefonuje, což se v tomto případě skutečně stalo už v 15.30 hodin. 
 
Znovu musím zopakovat, že je nám líto, pokud k takové situaci došlo, a budeme se jí zabývat.

Zbývá ještě dodat, že lékařské ošetření seniorky proběhlo v souladu se standardy léčebné a ošetřovatelské péče, čekání nevedlo ke zhoršení zdravotního stavu pacientky. V tak velkém pracovním zatížení, jakému je personál tohoto exponovaného pracoviště obvykle vystaven, běží zdravotníkům čas opravdu velmi rychle, zatímco čekajícím pacientům se může jevit naopak nekonečně dlouhý. Rovněž dopravní služba zažívala v daný den extrémní nápor, vedle řady akutních případů a dálkových jízd přebírala v daný den výjezdy ke covidovým odběrům do domácností v celém kraji, více sanitek a personálu jsme v tu dobu k dispozici neměli. Výsledná situace byla zapříčiněna shodou několika skutečností. Zcela jistě je to pro nás podnět k zamyšlení, jak na takovéto situace v budoucnu adekvátně reagovat. Děkujeme za pochopení.

Čekárna oddělení urgentního příjmu, v níž strávila pacientka dobu od ošetření do odvozu sanitkou z nemocnice:
Zdá se, že používáte
nepodporovaný prohlížeč

Aby Vám tato webová stránka fungovala, potřebujete moderní podporovaný prohlížeč. Pokud používáte Windows 10, máte již nainstalovaný moderní prohlížeč Microsoft Edge, který můžete použít k zobrazení tohto webu.

Microsoft Edge Logo
Microsoft Edge

Moderní prohlížeč od společnosti Microsoft

Součást Windows 10
Mozilla Firefox Logo
Mozilla Firefox

Svobodný prohlížeč se zaměřením na soukromí

Google Chrome Logo
Google Chrome

Nejpoužívanější prohlížeč na světe od Googlu

KNTB logo Budoucnost Baťovky