Komplexní onkologické centrum Krajské nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně dostalo předčasný vánoční dárek v podobě výtěžku akce Růžový říjen. Partnery byli Obchodní dům Zlín, fotbalisté a hokejisté Zlína i zlínské městské divadlo. Letos Růžový říjen rezonuje o to více, že KNTB otevřela nové mamodiagnostické centrum s nejmodernějším mamografem. A částka? Neuvěřitelných 750 tisíc korun, které pomohou k většímu komfortu pacientů i zdravotníků na onkologii.
Růžový říjen pořádala Krajská nemocnice T. Bati spolu s Obchodním domem Zlín na podporu boje proti rakovině prsu. Akci opět finančně podpořili také zlínští fotbalisté a hokejisté, do kasičky nemocnice přispěli také návštěvníci Městského divadla Zlín.
„Jsem velmi příjemně překvapen výší částky, vůbec jsme to nečekali. Solidarita sportovců a jejich fanoušků a partnerů, k tomu nakupující, provozovatelé restaurací, kaváren a obchodů ve zlínském obchodním domě, návštěvníci divadla, to vše je před Vánoci dobrou zprávou, že tady je svět ještě v pořádku,“ říká s úsměvem Jan Hrdý, ředitel Krajské nemocnice T. Bati.
Připojuje se i MUDr. Markéta Pospíšková, primářka Onkologického oddělení KNTB: „Letošní výtěžek je neuvěřitelný! Všem moc děkujeme za nás i za onkologické pacienty. Částku použijeme na úpravy prostor a nové vybavení, zkrátka na větší komfort pro naše nemocné.“
Buďme však konkrétní. Hokejisté RI Okna Berani Zlín přispěli za pomoci svých fanoušků, partnerů klubu i samotných hráčů částkou 350 157,- korun. Fotbalisté FC Zlín věnovali částku 300 540,- korun, podíleli se rovněž fanoušci, fanouškovské skupiny, partneři klubu a hráči. Do nemocniční kasičky v Městském divadle Zlín návštěvníci přidali celkem 9 190,- korun.
A Obchodní dům Zlín pak výše uvedené částky završil příspěvkem 90 362,- korun. „Jsme nesmírně šťastní, že se za čtyři roky od iniciace této akce a díky spojení významných subjektů podařilo získat rekordní částku. Věříme, že i v příštím roce se nám společně podaří pro dobrou věc udělat ještě více,“ říká Soňa Ondřejová, manažerka Obchodního domu Zlín.
Letošní kampaň Růžový říjen cílila poprvé i na preventivní vyšetření v novém Mamodiagnostickém centru Krajské nemocnice Tomáše Bati. Na nejmodernějším mamografu, který nemocnice zakoupila, bylo od října vyšetřeno 1293 žen.
